Vergi İnceleme Süreçlerinde Dijital Dönüşüm Yürürlüğe Girdi
Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi inceleme süreçlerinde dijital dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni bir düzenlemeyi hayata geçirdi. Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren değişiklik sayesinde, vergi incelemelerinde artık elektronik sistem araçları kullanılacak.
Defter ve Belgeler Artık Elektronik Ortamda İbraz Edilecek
Yeni düzenlemeye göre, mükellefler vergi incelemeleri sırasında defter ve belgelerini elektronik ortamda sunacak. Sistem üzerinden oluşturulan belgeler, mükellefler veya yetkilendirilmiş vekiller tarafından güvenli elektronik imzayla imzalanacak.
Tutanaklar da Artık Elektronik Ortamda Hazırlanacak
Vergi inceleme tutanakları da bundan böyle Bakanlık tarafından oluşturulan dijital sistem aracılığıyla düzenlenebilecek. Elektronik imza ile onaylanacak olan bu tutanaklar, düzenleme yeri olarak sadece “elektronik ortam”ı kabul edecek.
Bu adım, mükelleflerin işlemlerini kolaylaştırmanın yanı sıra vergi denetim süreçlerinde zaman tasarrufu ve şeffaflık sağlamayı hedefliyor. Vergi inceleme süreçlerinde dijital uygulamaların yaygınlaşmasıyla birlikte, vergiye uyum ve denetim süreçleri daha da etkin hale gelecek.