Tatil planı yaparken dikkat! Rezervasyon yaptırmadan önce bunları kontrol edin mağdur olmayın

Bakanlık Açıkladı: Tatil Planı Yaparken Dikkat!

Bakanlık, yaz ayları ve Kurban Bayramı’na yaklaşırken çeşitli seyahat acentelerinin paket turlar ve otel konaklamaları için reklam ve tanıtım faaliyetlerinde bulunduğunu duyurdu.

Yapılan açıklamada, bakanlığın tanıtımlar ve tüketici şikayetleri doğrultusunda yaptığı incelemeler sonucunda 2023 yılından bu yana 9 firma hakkında düzenlenen 7 soruşturma raporunun cumhuriyet başsavcılıklarına iletildiği belirtildi. Ayrıca, 21 firma hakkında yapılan denetimler sonucunda yaklaşık 16 milyon lira idari para cezası uygulandığı, 19 firma hakkındaki denetim sürecinin ise devam ettiği ifade edildi.

Açıklamada, tatil için rezervasyon yaptırırken mağdur olmamak adına tüketicilere dikkatli olmaları gerektiği konusunda uyarılarda bulunuldu.

“Sosyal medya, SMS veya e-posta gibi iletişim yollarıyla gelen tekliflerde bulunan tesis resimlerinin ve logo ile işaretlerin doğruluğunu kontrol etmelisiniz. Satın alma kararı öncesinde seçtiğiniz seyahat acentesi veya turizm tesisinin ilgili kamu kurumlarına kayıtlı olup olmadığını araştırmalısınız. Ayrıca, seyahat acenteleri ve turizm tesisleri hakkındaki bilgilere www.kulturturizm.gov.tr ve www.tursab.org.tr adreslerinden ulaşabilirsiniz. Satın alınacak paket turlar veya konaklama sözleşmelerinde yer alan bilgilere dikkat etmek ve sözleşmeleri imzalamadan önce firma ile iletişime geçmek önemlidir.”

İptal Hakkı ve Kapsamı

Açıklamada, önceden planlanan paket turlara beklenmedik durumlar nedeniyle katılamayan tüketicilerin bu durumu bildirimlerle iptal hakkına sahip oldukları vurgulandı.

Açıklamada, Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu’nun zorunlu sigortaya ilişkin hükümlerine göre, paket tur düzenleyicisinin sözleşmeyi yerine getirmemesi durumunda tüketicilerin zararlarının sorumluluğunu üstlendiği belirtildi.

Ayrıca, tüketicilerin boşa harcanan tatil zamanları için uygun tazminat talep edebileceklerine dikkat çekilerek, “Paket tur veya otel rezervasyonlarında cezai şart olmaksızın iptal imkanı sunan ihtiyari sigorta uygulamalarının tüketicilerin faydasına olduğu değerlendirilmektedir.” denildi.

Açıklamada, bireysel tüketici anlaşmazlıklarının çözümünde tüketici hakem heyetleri ve mahkemelerinin yetkili olduğu hatırlatılarak,

“Firmaların eksik veya hatalı hizmetleri nedeniyle mağdur olan tüketiciler, 149 bin liranın altındaki anlaşmazlıklarda tüketici hakem heyetine, bu miktarın üstündeki durumlarda ise tüketici mahkemelerine başvurabilmektedir. Ancak tüketici mahkemelerine başvurmadan önce ara bulucuya gitmek gerekmektedir.”

Related Posts

Türk bankalar için kritik ‘risk’ uyarısı

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, Türk bankalarına yönelik yayınladığı son değerlendirme raporunda önemli uyarılarda bulundu. Kuruluş, piyasalardaki oynaklığın devam etmesi veya ekonomi politikasında olası bir yön …

AB’den Rusya’ya 17. yaptırım: Rusya’nın gölge filosuna darbe

Avrupa Birliği ülkeleri savaş nedeniyle Rusya’ya özellikle Rusya’nın petrol taşıdığı gölge filosunu hedef alan 17. yaptırım paketi konusunda uzlaşmaya vardı.

Ticaret Bakanlığı’ndan tatil için rezervasyon yaptıracaklara uyarı

Ticaret Bakanlığı, tatil amaçlı rezervasyon yaptıracak tüketicilerin mağduriyet yaşamamaları için dikkat etmeleri gereken hususlara ilişkin uyarılarda bulundu.

Bakanlık açıkladı: Çay alım fiyatı belli oldu!

Çay üreticisinin beklediği zam açıklandı. 2025 yılı için belirlenen yaş çay alım fiyatı, üreticilerin yüzünü güldürecek. Çaykur’un alım hedefleri de bu yıl için benzer seviyelerde tutuldu.

Engelli park yerlerine park edenlere 165 bin TL ceza

19 ekip ve 38 personelin görev aldığı ve üç gün süren uygulamada toplam 228 araç kontrol edilirken, kusurlu görülen 86 araca işlem yapıldı. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun (KTK) 61/1-O maddesi kapsamında, engelli park yerlerini usulsüz …

Elektrik üretim ve depolama tesisleri kabul yönetmeliği revize edildi

Elektrik üretim ve depolama tesisleri kabul yönetmeliği revize edildi